DEME bestelt vier nieuwe schepen bij Royal IHC

DEME heeft de opdracht gegeven aan IHC voor het ontwerp en de bouw van vier nieuwe schepen. De order bestaat uit een kopie van de recent geleverde 8400 m3 TSHD ‘Scheldt River’, een 2.300 m3 sleephopperzuiger en twee 3.500 m3 split barges. Lees verder onder de foto.

‘Scheldt River’ ontworpen en gebouwd door IHC. Foto: DEME.

De Scheldt River is in 2017 opgeleverd en heeft met het innovatieve ontwerp
de ‘DPC Innovation Award’ gewonnen als eerste LNG-aangedreven baggerschip ter wereld en ze is momenteel genomineerd voor de ‘KNVTS-schip van het jaar’ prijs. Sinds de oplevering is het schip continu operationeel geweest op verschillende projecten in Europa.

De schepen
Het compacte ontwerp van de 2.300m3 hopper wordt gekenmerkt door een geringe diepgang
en kan wereldwijd worden ingezet voor projecten in ondiep water. De twee split barges zijn
gebaseerd op het IHC standaard ‘splittrail’ 3.500 ontwerp. Deze zijn zeer praktisch in gebruik in
combinatie met backhoe-baggerschepen, grijperhopperzuigers en CSD’s zoals de ‘Spartacus’
die momenteel wordt gebouwd door IHC in Krimpen aan den IJssel.

21 schepen gebouwd voor DEME
Dave Vander Heyde, CEO van Royal IHC: “IHC is trots dat DEME vier zeer competitieve nieuwe
schepen heeft besteld. Met deze order komt het aantal sleephopperzuigers in de vloot van
DEME, ontworpen en gebouwd door IHC, op 21.

“De modernste, veelzijdigste en meest milieuvriendelijke vloot”
Alain Bernard, CEO en directeur van DEME: “Deze bestelling toont onze voortdurende toewijding om de modernste, veelzijdigste en meest milieuvriendelijke vloot in de sector te exploiteren. Met ons meerjarig vlootinvesteringsprogramma bereiken we hogere performance niveaus en vergroten we de capaciteit van onze vloot, waardoor we onze klanten flexibele oplossingen kunnen bieden voor diverse baggerprojecten met verschillende omstandigheden.”

 

Share this article

Follow Maritiem Nieuws.nl

Carrière>

Events>

<< Sep 2018 >>
MTWTFSS
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Offshore Energy Exhibition & Conference in RAI Amsterdam

Op 22, 23 en 24 oktober wordt het Offshore Energy Exhibition & Conference (OEEC) gehouden in RAI Amsterdam. Dit is Europa’s meest toonaangevende evenement voor de offshore energy sector. Het is uniek dat partijen die zich bezighouden met olie & gas, offshore wind en marine energy elkaar op één plek ontmoeten. De offshore energy sector is in transitie en OEEC biedt professionals de ideale plek om te netwerken, en na te denken over de toekomst van energiewinning op zee.

Offshore Energy Exhibition & Conference richt zich op technische, operationele en commerciële uitdagingen die gepaard gaan met de groei van de sector. Het driedaagse evenement biedt een platform waar naar schatting 570+ supply chain organisaties hun producten en services zullen tonen. Daarnaast is er gelijktijdig een conferentie dat belangrijke onderwerpen en oplossingen voor de offshore community behandelt.

Kijk voor meer informatie op www.offshore-energy.biz

read more >

EOC-Traditionele Schepen Beurs in Den Helder

Van 9 tot en met 11 november wordt de 3e editie van de EOC-Traditionele Schepen Beurs gehouden in Gebouw 66 van het Willemsoordcomplex in Den Helder. Dit jaar staat de beurs in het teken van duurzaam varen en duurzaam (ver)bouwen. De smaakmakers op dit evenement zijn SummerLabb en Sustainable Sailing/Substainable Boats (S-boats).

SummerLabb, een initiatief van programmamaker Jan Douwe Kroeske, is een platform dat innovatie en wetenschap naar breder publiek brengt. Jan Douwe Kroeske vult aan: “Ik heb een bijzondere band met Den Helder door mijn werk voor Jules Unlimited en de samenwerking die wij hadden in 2016 met SAIL Den Helder. Het is heerlijk om in de Kop van Noord-Holland, in de buurt van de marine en scheepvaart, te mogen werken en te praten over duurzaamheid en innovatie.”

Duurzaam varen en verbouwen
“Daarnaast sluit de deelname van SummerLabb naadloos aan bij de beurspresentatie van Jorrit Jouwsma. Met zijn Sustainable Sailing/Sustainable Boats (S-boats) kan hij laten zien wat de oplossingen zijn voor duurzaam varen en duurzaam (ver)bouwen,” aldus Jet Sluik, beursmanager. “Ook oudere schepen met een traditioneel uiterlijk kunnen op een duurzamere manier worden ingezet. Dit jaar hebben we al verschillende aanmeldingen die tijdens de beurs duurzame mogelijkheden willen tonen, zo ook Ruys Scheepstimmerwerken met elektrisch varen en Econoord met warmtepompen.”

EOC hoofdsponsor
Hoofdsponsor van de Traditionele Schepen Beurs is maritiem verzekeraar EOC. De prijs van een toegangskaartje bedraagt bij een boeking via onze website 9 euro per persoon. Met dit kaartje heeft de bezoeker ook gratis toegang tot het Marinemuseum, het Nationaal Reddingmuseum Dorus Rijkers en het lichtschip Texel. Bezoekers kunnen in de directe omgeving van Gebouw 66 gratis parkeren.

read more >