Gate terminal investeert in laadsnelheid voor grote LNG-schepen

Groot LNG-schip bij Gate Terminal. Foto: Aeroview.

Gate Terminal in Rotterdam gaat investeren om de laadsnelheid voor grote schepen bij hun steigers te verhogen van de huidige 2300 m3 / uur naar 4000 m3 / uur. Op deze manier wordt de haventijd een stuk korter. Straks kunnen de nieuwe schepen met standaardafmetingen van minder dan 180000 m3 in minder dan 3 dagen laden. De bouw start deze zomer en de verwachting is dat na de zomer van 2019 alles operationeel is. 

Met deze investering wordt de bottleneck in de pijpleidingsystemen opgelost. Straks kunnen de schepen geladen worden zonder dat de installatie moet worden afgesloten.

Het laden van LNG in schepen en overslagactiviteiten in Noordwest-Europa is in de afgelopen jaren toegenomen. De vloeibare spotmarkt van LNG leidt tot snelle opeenvolgende laad- en losperioden. Deze dynamiek van de LNG-markt eist meer flexibiliteit en efficiënte operaties. Gate-terminal zegt zijn cruciale rol als LNG Hub-terminal voor Noordwest-Europa op deze manier te versterken.

Gate terminal is dé LNG hub van Europa – een professionele toegangspoort voor LNG dat uit de gehele wereld wordt aangevoerd. De importterminal op de Maasvlakte in Rotterdam draagt bij aan de aardgasvoorziening in Nederland en Noordwest-Europa. Voor zijn klanten ontvangt Gate terminal LNG, slaat het op, maakt het weer gasvormig en brengt het vervolgens in het gastransportnetwerk voor distributie naar huishoudens en industrie

Share this article

Follow Maritiem Nieuws.nl

Carrière>

Events>

<< Oct 2019 >>
MTWTFSS
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Geen evenementen Geen evenementen