Huisman bouwt kranen voor Heavy Lift Crane Vessel op LNG van Jumbo

DP2 Heavy Lift Crane Vessel. Artist Impression: Jumbo.

Jumbo heeft aan Huisman Equipment de opdracht gegund om twee offshore mast kranen te ontwerpen en te leveren voor hun nieuwe DP2 Heavy Lift Crane Vessel (HLCV) op LNG die in het eerste kwartaal van 2020 wordt opgeleverd. 

Main Crane
De hoofdkraan (main crane) van de HLVC heeft een capaciteit van 2500 ton. Jumbo heeft gekozen voor een drievoudig hijstoestel om complexe opwaartse operaties mogelijk te maken en ook voor een Active Heave Compensation (AHC) auxiliary block van 600 mt met een diepteclassificatie van 3000 meter.

Subsea Crane
De tweede onderzeekraan (subsea crane) heeft een capaciteit van 400 ton met een hoofdas voor Active Heave Compensation (AHC) om de positie van een lading ten opzichte van de zeebodem te regelen. Deze kraan heeft ook een diepteclassificatie van 3000 meter en wordt uitgerust met een man-riding whip hoist.

Opschalen in de wereldwijde offshore-energiemarkt
Deze geavanceerde kranen stellen Jumbo in staat om te voldoen aan de vraag van klanten naar hefvermogens die verder gaan dan wat de offshore-divisie van Jumbo vandaag te bieden heeft. Michael Kahn, Managing Director van Jumbo: “Dit jaar viert Jumbo met trots zijn 50-jarig jubileum, wat ook de voortzetting is van onze langdurige relatie met onze partners in Huisman. Onze nieuwe HLCV, uitgerust met deze geavanceerde kranen, stelt Jumbo in staat verder op te schalen, op te schalen en diversifiëren in de wereldwijde offshore-energiemarkt. ”

Dual-fual motoren en op LNG 
De geoptimaliseerde HLCV is samen met Ulstein Design en Solutions B.V. ontworpen om economische en technische efficiëntie te combineren met de hoogste kwaliteit en veiligheid. Milieuoverwegingen en een betere brandstofefficiëntie zijn ook meegenomen in het ontwerp. Het schip wordt aangedreven door dual-fuelmotoren en kan op aardgas (LNG) varen.

Grootste HLCV ter wereld
De romp wordt uitgerust met een geavanceerde X-BOW, die een aanzienlijk consistentere doorvoersnelheid en offshore-verwerkbaarheid mogelijk maakt bij zware weersomstandigheden. Met een scheepslengte van 185 meter en een breedte van 36 meter wordt de HLCV het grootste X-BOW schip ter wereld.

Lees ook ‘Jumbo tekent voor nieuw DP2 Heavy Lift Crane Vessel op LNG’

Share this article

Follow Maritiem Nieuws.nl

Carrière>

Events>

<< Sep 2019 >>
MTWTFSS
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Geen evenementen Geen evenementen