Muller breidt vloot uit met ASD zeesleper

Sleepdienst & Zwaar Transport specialist Muller Dordrecht heeft haar vloot uitgebreid met de ASD zeesleper ‘En Avant 30’. Met deze ASD Anchorhandling sleper, is MULLER in staat om zowel de offshore markt te bedienen naast de sleep- en transportdiensten in de havengebieden van Rotterdam.

En Avant 30 is ruim 40 meter lang en heeft een trekkracht van 110 ton. Het schip is in 2011 gebouwd door scheepswerf Astilleros Armon te Vigo in Spanje en is geschikt om een grote diversiteit aan maritieme services te leveren, zoals; zeeslepen, escorting, anchor handling, brandbestrijding (FIFI 2), assisteren bij bergingen en het uitvoeren van haven-assistentie.

De voortstuwing van de zeesleper bestaat uit twee Schottel units type SRP 3030CP (controlled pitch), aangedreven door twee MAN 9L 27/38 motoren van elk 3285 kW. Ze heeft een grote bunkercapaciteit van 549m3 waardoor ze geschikt is voor langere zeesleepreizen.

Sleepgerei
Het sleepgerei bestaat uit twee 110T/420T (trek-/houdkracht) hydraulisch aangedreven Rolls Royce escort lieren, een 130T SWL escort sleephaak, een 110T/250T hydraulisch aangedreven Ibercisa waterfall type anker handling en sleeplier, een 130T SWL sleephaak, twee 10T/15T hydraulisch aangedreven Ibercisa tugger lieren, een Palfinger dekkraan, een Karmøy Karm Fork en Towing Pins en een 250T SWL hekrol.

Het brandbestrijdingssysteem aan boord is uitgerust met twee Kvaerner pompen en twee op afstand bestuurbare monitoren voor water/schuim met Mist, Nevel, Jet functie uitgevoerd volgens de FIFI 2 norm.