Maritiem Museum Rotterdam wint prijs met Offshore Experience

Het Maritiem Museum Rotterdam heeft donderdag 30 november de zilveren SponsorRing gewonnen in de categorie ’gesponsorde’ tijdens een feestelijk evenement in de Kromhouthal in Amsterdam. De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De jury roemde de prestatie van het museum dat de Offshore Experience, met een begroting van € 4,8 miljoen, voor 2/3 wist te financieren door maar liefst 56 bedrijven uit de maritieme en offshore industrie en vele fondsen aan zich te binden.

“Het Maritiem Museum Rotterdam is erin geslaagd om 56 bedrijven te overtuigen van het belang van samenwerking met het museum. De jury is onder de indruk van de kwaliteit van de tentoonstelling en de bezoekersaantallen die het museum trekt met deze stoere en eigentijdse tentoonstelling. Voor de communicatie is sterk en succesvol ingezet op PR en er is budget vrijgemaakt voor een mooie above the line en online campagne”, aldus de jury.

Algemeen directeur Frits Loomeijer ervaart de prijs als een kroon op het werk van het museum: “Het is geweldig om op een nationaal podium voor de sponsorcases van 2017 erkenning te krijgen voor de prestatie die we samen met onze partners in de Offshore Experience hebben neergezet”.

Voor het eerst in Nederland
Het Maritiem Museum en de maritieme industrie vertellen in de Offshore Experience voor het eerst in Nederland op spectaculaire wijze het voor het grote publiek onbekende verhaal over energiewinning op zee, inspireren jongeren voor een baan in techniek, bouwen aan de eerste nationale offshore collectie, doen wetenschappelijk onderzoek en fêteren klanten en leveranciers in een museale omgeving.

200.000 bezoekers
De Offshore Experience, waarin bezoekers zich door een 360 graden filmprojectie en spelsimulaties aan boord wanen van een platform op zee, is het grootste project dat het Maritiem Museum ooit gerealiseerd heeft. Het museum ontvangt binnenkort de 200.000ste bezoeker en won reeds eerder dit jaar de Offshore Energy Public Outreach Award en de bronzen European Design Award en werd genomineerd voor de Museum & Heritage Awards, Children in Museums Award en de World Interiors News Award.

SponsorRing
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De jury kiest uit de nominaties de winnaars in diverse categorieën. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.

Het Maritiem Museum bedankt de partners van de Offshore Experience voor hun financiële en inhoudelijke bijdrage:
Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., IRO, Royal IHC, Huisman, Heerema Marine Contractors, Tideway Offshore Solutions, SBM Offshore N.V., Bluewater Energy Services B.V., Wärtsilä Netherlands B.V., Allseas Group S.A., Seaway Heavy Lifting,Oranje-Nassau Energie B.V., Teijin Aramid B.V., Saab Seaeye Ltd., JB Systems, MARIN, Jumbo, Smulders Group, Peterson, ENGIE E&P Nederland B.V., HSM Offshore B.V., GustoMSC B.V., TOS Netherlands B.V., STC-Group, Vroon B.V., Navingo B.V., Volker Staal en Funderingen B.V., Van Beest B.V, RedWave BV, Nature Group, RH Marine Netherlands B.V., Gunneman Group IMO, VSTEP B.V., InterDam B.V., Sif Group B.V., Viking Life-Saving Equipment B.V., Hydac B.V., Primo Marine, Falck, Intramar Insurances, Batenburg Mechatronica B.V., Dräger Nederland B.V., Halliburton B.V., International Paint (Nederland) B.V. onderdeel van AkzoNobel, Scheepvaartkrant, AncoferWaldram Steelplates B.V., Bureau Veritas Marine Netherlands B.V., Stemat B.V., Koninklijke Niestern Sander Scheepsbouw B.V.,Fugro N.V., IHC Hytec B.V., Rederij Groen, TNO, Ulstein Design & Solutions B.V., CHC Helicopters Netherlands B.V.