Ocean Cleanup en Dopper lanceren limited edition Dopper

Dopper en The Ocean Cleanup werken al jarenlang afzonderlijk van elkaar aan hetzelfde doel: schone oceanen. De vernieuwde technologie die The Ocean Cleanup op 11 mei wereldkundig maakte, zien beide partijen als uitstekende aanleiding om de krachten te bundelen. Dit doen ze met een limited Clear Oceans Edition Dopper; een Dopper die rondom bedrukt is met de nieuwe focusgebieden van de opruimoperatie.

Boyan Slat, CEO van The Ocean Cleanup: “We staan achter de missie van Dopper om mensen te inspireren tot gedragsverandering in hun omgang met plastic. Met flesdopjes als één van de meest aangetroffen afvalsoort in de oceanen, is het reduceren van wegwerpflesjes een belangrijke doelstelling’’. Merijn Everaarts, CEO van Dopper: ”Door samen te werken, problemen te adresseren en oplossingen hiervoor te bieden, creëren we meer bewustzijn en mobiliseren we meer mensen. Dat vergroot onze impact’’.

De onstaansgeschiedenis van The Ocean Cleanup toont veel gelijkenissen met die van Dopper: wanneer de 16-jarige Boyan Slat tijdens een duik in Griekenland meer plastic dan vis in zee ziet drijven, is hij vastbesloten een manier te vinden om de oceanen op te ruimen. Nu, 6 jaar later, staat Slat aan het begin van de ‘’largest cleanup in history’’ die rond 2050 de oceanen plasticvrij zou kunnen maken. Tevens werd Dopper zes jaar geleden geboren uit frustratie over de vervuiling van de oceanen. Founder Merijn Everaarts verbaasde zich over de grote hoeveelheid vervuilende wegwerpflesjes die we dagelijks weggooien terwijl het beste water in Nederland gewoon uit de kraan komt. Hij schreef een ontwerpwedstrijd uit voor de ‘perfecte herbruikbare waterfles’ en de rest is geschiedenis. Met de limited Clear Ocean Edition komen beide jongensdromen samen op één design product.

De nieuwe Clear Oceans Edition Dopper is in beperkte oplage te verkrijgen in de Dopper webshop voor € 17,50. Van het aankoopbedrag wordt € 1,00 gedoneerd aan The Ocean Cleanup Foundation.