Boskalis wint SponsorRing met bijdrage aan The Ocean Cleanup

Boskalis heeft gisteravond de SponsorRing 2016 gewonnen in de categorie ‘Maatschappij’ voor de sponsoring van de proef van het Noordzee-prototype van de drijvende barrière van The Ocean Cleanup. Op circa 23 km voor de Nederlandse kust wordt een proef uitgevoerd met een drijvende barrière om plastic uit zee op te vangen. Het doel is om te kijken in hoeverre het ontwerp van de barrière bestand is tegen extreme weersomstandigheden op zee. De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland.

De jury zei in een toelichting: “Een extreem briljante case en de fit is uitstekend. De randvoorwaarden zijn gerealiseerd voor een toekomstig maatschappelijk effect en er was sprake van een goede interne activatie. De case is innovatief door een pure inzet in natura en niet in geld.”

The Ocean Cleanup is een Nederlandse stichting opgericht door Boyan Slat om plastic uit de oceanen te verwijderen. Boskalis is een van de drie hoofdsponsors van de proef met de drijvende barrière op de Noordzee naast het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en een anonieme particuliere sponsor. Naast het mede mogelijk maken van de proef levert Boskalis met het hoofdsponsorschap een bijdrage aan het streven naar maatschappelijke bewustwording van de problematiek van de plastic soep.