Drechtsteden gaat voor internationale identiteit

De regio Drechtsteden gaat zich deze zomer internationaal profileren om meer bedrijven naar het gebied te trekken. Via DEAL! Drechtsteden wordt een nieuw merk gelanceerd: ‘Drecht Cities Maritime Delta’. “De Drechtsteden heeft een internationale identiteit hard nodig”, aldus directeur Martin Bloem van DEAL!. “We kunnen in de Drechtsteden juist internationaal het verschil maken met onze krachtige maritieme en logistieke sectoren.” Het nieuwe logo bestaant uit een blauwe driehoek met in de hoeken waterdruppels. Daarmee wordt de delta rondom het Drierivierenpunt van Oude Maas, Noord en Beneden Merwede gesymboliseerd en het water dat ons verbindt.

“Het is een feit dat we hier in de Drechtsteden krachtige maritieme en logistieke sectoren kennen. Plus een unieke arbeidsmentaliteit. Daarom is het voor internationale bedrijven heel goed om zich juist in ‘Drecht Cities Maritime Delta’ te vestigen en daarbij aan te sluiten”, aldus directeur Martin Bloem.

De regio Drechtsteden bestaat uit zes gemeenten, Alblasserdam, Dordrecht, Hendrik-ido-Amsbacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht. De Drechtsteden gemeenten hebben alle zes een oorsprong aan het water en zijn van oudsher werkzaam in de maritieme sector.