Alewijnse levert elektrische installaties veerboten

Alewijnse Marine Systems heeft de elektrotechnische installaties opgeleverd aan boord van de ferry’s Côte des Flandres en Côte des Dunes. Alewijnse was verantwoordelijk voor de service en het onderhoud aan de generatoren, de hoofdborden en de vermogensautomaten van de schepen.

De ropax schepen Côte des Flandres en Côte des Dunes hebben de afgelopen maanden voor onderhoud en transformatie in het droogdok van Damen Shiprepair Duinkerke (DSDu) gelegen en zijn sinds februari 2016 actief op de route Calais-Dover. De publieke ruimtes aan boord voor passagiers en vrachtwagenchauffeurs zijn volledig gerenoveerd.

DSDu heeft Alewijnse ingeschakeld voor de elektrotechnische werkzaamheden, omdat Alewijnse al sinds twee jaar met succes service verleent aan ferry’s op de werf in Duinkerke. Alewijnse werkt bovendien al jarenlang samen met Damen op diverse werven als Duinkerke, Vlissingen, Rotterdam, Amsterdam en Den Helder.

“Onze relatie met Damen is gebaseerd op samenwerking en wederzijds vertrouwen”, zegt Perry Eikelenboom, service coördinator bij Alewijnse Marine Rotterdam. “Samen hebben we één doel: ervoor zorgen dat een schip zo snel mogelijk weer operationeel wordt. Alewijnse kan met zijn uitgebreide kennis van elektrotechnische systemen al vanaf de offerteaanvraag adviseren, zodat de werf beter kan aanbieden aan de eindklant.”

De ferry’s Côte des Flandres en Côte des Dunes varen tussen Calais en Dover en kunnen zowel passagiers als vracht vervoeren. Ro-ro passenger ferry Côte des Flandres, de vroegere Berlioz en ropax ferry Côte des Dunes, voorheen Rodin, zijn in 2005 gebouwd bij Chantiers de l’Atlantique.