SAIL kiest het ruime sop met de SAIL Social Media Boot powered by KPN

Tijdens SAIL Amsterdam 2015 vaart een opvallende boot rond: de SAIL Social Media Boot, powered by KPN. Een team van reporters doet vanuit glazen containers verslag van de sfeer en activiteiten op SAIL. Het publiek op de kade krijgt via het LED-scherm op het “dak” van de boot het laatste nieuws, tips en suggesties door. Daarnaast vindt er interactie plaats met het publiek door het continu weergeven van social media berichten via bijvoorbeeld Twitter. KPN verzorgt de benodigde techniek en connectivity om de berichtgeving mogelijk te maken en is tevens aangehaakt als redactiepartner.

De SAIL Social Media Boot zal dagelijks varen met speciale gasten aan boord zoals Barbara en Frits Barend, Yvonne van Gennip en topcoach Gerard Kemkers. Zij hebben bijvoorbeeld een speciale band met een programmaonderdeel of een achterban die normaal gesproken niet snel met SAIL in aanraking komt. Via hun persoonlijke social media accounts maken zij hun volgers deelgenoot van hoe zij SAIL Amsterdam 2015 beleven.

De SAIL Social Media Boot Powered by KPN is een nieuw onderdeel voor SAIL. In vijf jaar tijd is de wereld snel veranderd, en social media is daar misschien wel het duidelijkste voorbeeld van. Deze editie zijn Facebook, Twitter, Instagram en Youtube de belangrijkste kanalen voor SAIL.

Meer… SAIL