KPN verbindt SAIL Amsterdam 2015

KPN stapt als zesde en laatste hoofdsponsor aan boord bij SAIL Amsterdam 2015. Het Nederlandse IT en telecombedrijf zal voorzien in de ICT dienstverlening tijdens SAIL, die varieert van de ICT voor de SAIL-organisatie en 4G voor KPN-klanten tot Wifi zones en oplaadpunten voor mobiele telefoons voor de honderdduizenden bezoekers die in Amsterdam worden verwacht tijdens SAIL Amsterdam 2015.

KPN treedt toe als ICT Partner van SAIL Amsterdam 2015 om de beleving van de bezoekers tijdens het grootste nautische evenement van Nederland te vergroten en hun ervaringen online te kunnen delen met familie en vrienden. Het ICT landschap is sinds de vorige editie van SAIL sterk veranderd. De smartphone heeft de afgelopen jaren een belangrijke rol gekregen in het dagelijks leven en dat maakt dat evenementenorganisaties als SAIL moeten voorzien in zaken als mobiele dekking en interactieve toepassingen. Het ICT partnership met KPN maakt dit mogelijk.

Daarnaast is de veiligheid van  de bezoekers een belangrijk onderwerp tijdens evenementen en is goede mobiele bereikbaarheid essentieel.  Dat vraagt om samenwerking met een Nederlandse ICT speler als KPN die veel ervaring heeft met bereikbaarheid en ICT-dienstverlening bij grootschalige evenementen als SAIL.

Arie Jan de Waard, Voorzitter Stichting SAIL Amsterdam: “KPN is een fantastische aanvulling op de hoofdsponsoren die we al hebben. KPN gaat er voor zorgen dat gedurende het evenement het SAIL terrein wordt voorzien van mobiel bereik en gratis Wifi zones. Voor die geweldige en onmisbare bijdrage zijn we KPN diep dankbaar. Met KPN hebben we nog een mooi Nederlands merk kunnen toevoegen als Vriend van SAIL.”

Erwin van Lambaart, directeur van SAIL Event Partners, vult aan: “Samen met KPN kunnen we veel beter invulling gaan geven aan onze ambitie om de beleving van SAIL op digitale en interactieve wijze verder vorm te geven en uit te dragen.”

Eelco Blok, Voorzitter Raad van Bestuur KPN: “SAIL is een van de belangrijkste nautische evenementen van de wereld en van grote betekenis voor Nederland. Voor KPN is een ICT partnership voor deze editie een veel grotere uitdaging dan vijf jaar geleden. Iedereen wil altijd en overal bereikbaar zijn, social media gebruiken en foto’s en video’s delen. Als grote Nederlandse ICT dienstverlener gaan wij zorgen dat Nederland met SAIL Amsterdam 2015 is verbonden.”

Meer… SAIL Amsterdam