Snelle communicatie bij storingen Spijkenisserbrug

Rijkswaterstaat en de gemeente Nissewaard hebben woensdag 11 februari in overleg met de gemeente Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam en de Veiligheidsregio afspraken gemaakt over snellere en effectievere communicatie naar de weggebruikers en inwoners bij storingen van de brug. Rijkswaterstaat voert daarnaast met man en macht onderzoek uit naar de oorzaak van de storingen. Indien mogelijk worden reparaties uitgevoerd. Zo zullen de sensoren van de brug de komende tijd vervangen gaan worden.

Om de bereikbaarheid van Spijkenisse voor zowel automobilisten als voor de hulpdiensten te waarborgen zullen de Spijkenisserbrug en de Hartelbrug niet gelijktijdig voor scheepvaart geopend worden*. Om de gebruikers van de brug zo snel mogelijk te informeren zal Rijkswaterstaat, naast de gebruikelijke twitterberichten over storingen, binnen enkele dagen een sms-service beschikbaar stellen. Deze service wordt specifiek voor de Spijkenisserbrug aangeboden. Organisaties en personen kunnen zich voor deze service aanmelden. De berichtgeving op de route informatieborden langs de weg wordt geoptimaliseerd.

Meer… Rijkswaterstaat