CoCo Yachts Coastal Cruiser 200 Peng Xing 15 opgeleverd

Ontworpen om minder brandstof te verbruiken tijdens hoge snelheden en met een maximale belading, was de gecontracteerde snelheid van 31,5 knopen met een voortstuwing van slechts 2 x 1080 kW een uitdaging. De verwachte brandstofbesparing ten opzichte van vergelijkebare schepen zou ten minste 15% moeten bedragen. Mede dankzij gewichtsbesparing, zowel vanuit de ontwerper (CoCo Yachts B.V.) als vanuit de werf (Afai Southern Shipyard (Panyu Guangzhou) Ltd.), weegt het schip 5% minder dan was berekend en met de uitstekend presterende motoren en jets, werd een gemiddelde gemeten snelheid met maximale belading van 32.8 knopen, resulterend in een brandstofbesparing van 20%!

De aluminium romp en opbouw zijn ontworpen en gebouwd overeenkomstig de CCS-regelgeving, en daar waar mogelijk geoptimaliseerd met Siemens FEMAP FEM software, om zo het gewicht zo laag mogelijk te krijgen. Alle fundaties, relingen, deuren, interieur en het verfsysteem zijn gecontroleerd en daar waar mogelijk verbeterd.

De machinerie en de systemen zijn gemodelleerd in Ship Constructor om de kortst mogelijke route door het schip mogelijk te maken.  Het interieur is wijds en licht, met grote ramen zodat er goed zicht naar buiten is. 163 Economy plaatsen zijn gesitueerd op het hoofddek achter, terwijl 28 businessclass zijn gesitueerd op het hoofddek voor.
Op het bovendek zijn twee VIP cabines en 2 cabines voor de bemanning gesitueerd. Alle crew en passagiers ruimten zijn voorzien van zee water gekoelde split –units voor air-conditioning en verwarming.
Het stuurhuis bied ruimte aan 4 bemanningsleden, en heeft een 360 graden vrij zicht naar buiten. Vanuit een zittende positie kan de boeg gemakkelijk gezien worden. Een CCTV-systeem voorziet in binnen- en buiten zicht, welke in het stuurhuis in de gaten gehouden kunnen worden.

Peng Xing Shipping Company vaart met Fast Ferries tussen Shenzhen, Hong Kong and Macao. Peng Xing 15 is het eerste schip uit een order van 2 schepen. Inmiddels heeft Shenzhen Peng Xing Ferry Company nog eens 3 CoCo Yachts Coastal Cruisers 200 besteld, welke een iets andere passagiers lay-out zullen hebben. Na een training van 2 weken voor de bemanning, is de Peng Xing 15 vanaf 1 mei 2014 in de vaart genomen.

Type Schip : High Speed Passenger Ferry
Classificatie : CCS
Eigenaar : Peng Xing Shipping Company, Shenzhen P.R. China
Designer : CoCo Yachts B.V.
Werf : AFAI Southern Shipyard (Panyu Guangzhou) Ltd.
Constructie materiaal : Marine grade aluminium
Lengte o.a. : 40.0 m
Breedte : 9.3 m
Diepgang bij maximale belading : 1.20 m
Diepte Midscheeps : 3.4 m
Hoofd motoren : 2x MTU 12V2000M72, each 1080 kW @ 2250 rpm
Tandwielksten : 2x ZF 3050
Water jets : 2x MJP 650
Generatoren : 2x Cummins 80 kW each
Maximum snelheid bij maximale belading : 32.8 knots
Passagiers capaciteit : 200
Crew : 8
Brandstof capaciteit : 2 x 3500 ltrs
Vers water capaciteit : 1 x 1000 ltrs
Bagage : 4 x 650 kg

Meer… CoCo Yachts

Share this article

Follow Maritiem Nieuws.nl

Carrière>

Events>

<< Oct 2019 >>
MTWTFSS
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Geen evenementen Geen evenementen