CIG presenteert met trots nieuwe visuele identiteit en website

De vanuit Nederland opererende Central Industry Group N.V. (CIG) heeft zijn nieuwe visuele identiteit en website gelanceerd om invulling te geven aan de strategische herpositionering als innovatie gedreven en technologisch geavanceerd concern met uiteenlopende activiteiten op het gebied van ontwerp, engineering en productie van 3D staalconstructies.

De herpositionering is onderdeel van CIG’s ambitie om wereldwijd toonaangevend te worden op het gebied van het 3D vervormen van staal voor de maritieme sector, de architectuur, duurzame energie en algemene industriële toepassingen. Dit proces is enkele maanden geleden gestart. Daarbij lag de focus op het naar een hoger niveau tillen van onze organisatie door het creëren van een merk dat de verwachtingen van onze klanten weet te combineren met onze expertisegebieden. Zo kunnen we de manier waarop we waarde toevoegen aan de bedrijfsactiviteiten van onze klanten optimaliseren. In lijn hiermee heeft CIG specifieke onderdelen binnen de groep een nieuwe naam gegeven om hun positie binnen de waardeketen tot uiting te brengen: Vuyk Engineering Groningen is nu CIG Maritime Technology, Shipkits is CIG Shipbuilding geworden en de Duitse dochteronderneming Shippipe gaat verder als CIG Piping Technology.

De hernieuwde visuele identiteit en website zijn beide een afspiegeling van het imago en de ambitie van het bedrijf op dit moment. CIG heeft de veranderingen reeds gepresenteerd aan klanten. Over de rebranding van CIG zei CEO Jan Koopmans het volgende:

“Het is van belang dat CIG de gevestigde waarden van de specifieke onderdelen binnen de groep weet te behouden, maar tegelijkertijd een nieuwe en passende identiteit ontwikkelt. Het landschap binnen de scheepsbouw is in snel tempo aan het veranderen en we hebben de noodzaak van verandering onder ogen gezien. Met deze herpositionering kunnen we de manier waarop we waarde toevoegen aan de bedrijfsactiviteiten van onze klanten optimaliseren. We investeren in onze marketingstrategie om on- en offline te zorgen voor een merk dat nóg sterker aanwezig is. We hebben goed geluisterd naar onze werknemers en onze klanten om een merkidentiteit te ontwikkelen die staat voor wat CIG nou echt inhoudt. Met de rebranding en presentatie van de nieuwe website geven we uiting aan onze ambities en laten we zien hoe het bedrijf zich heeft ontwikkeld tot het innovatiegerichte en technologisch geavanceerde concern dat het nu is.”

Meer… CIG