‘Kwaliteit in de binnenvaart belonen’

Binnenvaart 450

EVO wil een prijs in het leven roepen om de servicegerichtheid van binnenvaartondernemingen te belonen. Dit stelde Machiel van der Kuijl, algemeen directeur van verladersorganisatie EVO, vanmiddag op het startevenement van Binnenvaart Logistiek Nederland (BLN).

Van der Kuijl schetste op het congres van BLN, de nieuwe brancheorganisatie van en voor de binnenvaart, de verwachtingen van de opdrachtgevers van het goederenvervoer via de binnenvaart, de verladers.

Klantperspectief
De prijs moet goede voorbeelden een podium bieden. ‘In de zeevaart doet EVO dat met de ‘Container Liner Shipping Award’. De in de ogen van de klant, de leden van EVO, best presterende rederij wint de prijs. En is daarmee vanuit klantperspectief voor dat jaar de benchmark in de markt,’ aldus Van der Kuijl. Graag ga ik met u de uitdaging aan een dergelijke prijs ook in het leven te roepen voor de binnenvaart.’ Volgens Van der Kuijl maakt dit duidelijker wat de klant wil en beloont het binnenvaartondernemers die daar het beste in voorzien.

Uitdagingen
Van der Kuijl sprak op het congres ook zijn respect uit voor de geleverde inspanningen om tot de oprichting van BLN te komen. ‘Een inspanning die mijn achterban, de gebruiker van de binnenvaart, oftewel uw klant, aanspreekt en aanmoedigt.’ Volgens Van der Kuijl zijn leden van EVO meer en meer op zoek naar ketenoplossingen. ‘En daar heeft u veel te winnen, want in veel ketens kan de binnenvaart een belangrijke rol spelen.’

Meer… EVO