Bakker Sliedrecht voorziet zeven catamarans van aandrijfsystemen

ferryhoog

Bakker Sliedrecht gaat aandrijfsystemen ontwerpen, leveren en in bedrijfstellen die bedoeld zijn voor zeven aluminium catamarans, ontworpen door CoCo Yachts Holland BV uit Heukelum en bestemd voor de staat Rio de Janeiro in Brazilië.

De ferry’s zullen gebouwd worden bij Afai Southern Shipyard in China.

De zeven ‘double ended’ ferry’s van 78 meter hebben een capaciteit van 2000 passagiers en gaan varen tussen Rio de Janeiro en Niterói. Dit met het oog op de World Cup in 2014 en de Olympische Spelen in 2016. “Per dag worden er 100.000 mensen vervoerd op die route,” aldus Henk van Herwijnen, General Manager van CoCo Yachts. De zeven ferry’s worden gebruikt ter vervanging en aanvulling van de huidige vloot.

De Bakker Sliedrecht levering per ferry bestaat uit:
• 690VAC hoofdschakelbord, het hoofdschakelbord bestaat uit 2 delen en is met elkaar verbonden middels een cable tie.
• 2 Aux schakelborden voor het thruster drive systeem
• 2 thruster drive systemen, geschikt voor 2 motoren per drive systeem
• 4 elektromotoren van 700kW per stuk

De engineering van de aandrijfsystemen vindt plaats in Nederland, de bouw van de schakelborden en drive systemen zal worden uitgevoerd in onze werkplaats in China.
Nadat de aandrijfsystemen naar de werf zijn gegaan, worden deze in bedrijf genomen bij de werf in China. Na afname in China worden de ferry’s verscheept naar Rio de Janeiro waar nog confirmation trails zullen worden uitgevoerd. Daarna worden de ferry’s overgedragen aan de eindgebruiker.

Meer… Bakker Sliedrecht