Biglift en Rolldock bundelen krachten in Modulaire Cargo Markt

Bigroll

Global heavy lift en transport providers BigLift Shipping en RollDock Shipping kondigden op 7 mei de vorming van een gezamenlijke onderneming aan, genaamd BigRoll. BiggRoll zal twee nieuwe MC-Klasse Module Carriers leveren voor het vervoer van zeer grote en zware modulaire ladingen over zee. De Module Carriers zullen eind 2014/ begin 2015 beschikbaar zijn.

BigRoll zal twee Module Carriers bouwen, ontworpen met een focus op de korte laad-en ontladen tijden, hoog serviceniveau snelheid en lage versnellingen. De schepen zullen beschikken over DP2 en ‘Finnish Swedish 1A Ice’ Klasse notificaties. De totale lengte van de MC-Klasse is 169 m, breedte is 42 meter, die de schepen verstrekt met een dek ruimte van 42 bij 125 meter. De maximale laadvermogen van de MC-Klasse is 22.500 mt. Om een zo flexibel en ruime dekruimte te bieden, zijn de belangrijkste scheepsdekken volledig vrij van mangaten, ‘air heads’, etc. Laden en lossen is mogelijk aan de achtersteven van het schip of de laadklep bij ro ro schepen. Om de laad- en ontlaad tijden tot een minimum te beperken, is de ballast capaciteit van het schip 12.000 m3, per uur. De Module Carriers zijn niet half afzinkbaar.

De combinatie van de expertise van Biglift en RollDock, die samen meer dan 50 jaar ervaring hebben en dezelfde kernwaarden delen in QHSE en dienstverlening, zal BigRoll een voorsprong geven als eerste klasse solution provider in de modulaire cargo markt.

Meer… Bigroll