Alle hens aan dek voor gezamenlijke promotiecampagne

Om maximaal rendement te scoren is het voor de chartervaart van belang een koers uit te stippelen die erop is gericht de gezamenlijke vloot en het totale productaanbod nadrukkelijk en multimediaal onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Dat was het thema van de samenkomst van 35 schippers en vertegenwoordigers van boekingskantoren in Enkhuizen op 30 november jl. voor een gezamenlijke marketingcampagne voor de chartervaart. De conclusie was dat de aanwezigen bereid zijn deel te nemen aan een gezamenlijke promotiecampagne mits er voldoende schippers en/of boekingskantoren deelnemen.

Daarop is een werkgroep van 5 betrokkenen geformeerd die binnenkort van start zal gaan om te inventariseren of er voldoende schippers en/of boekingskantoren kunnen worden overtuigd om deel te nemen op basis van een gezamenlijke marketingcampagne voor de chartervaart. Als voldoende draagvlak een feit is kunnen volgende stappen genomen worden, zoals de verdere uitwerking van het plan van aanpak met voldoende garantie voor de deelnemers en de inrichting van een kwalitatief sterk platform.

Bron: Stichting Verenigde Hollandse Zeil Compagnie