We4Sea gecertificeerd voor EU-MRV emission monitoring

Foto: We4Sea

De maritieme startup We4Sea is officieel gecertificeerd door Verifavia voor EU-MRV emission monitoring. We4Sea houdt zich bezig met brandstof efficiëntie en de vermindering van de uitstoot van zeeschepen door gebruik te maken van Big Data.

We4Sea heeft onlangs een nieuwe software module gelanceerd, de MRV-module, in reactie op de Europese emissiebewakingsvoorschriften voor schepen, EU-MRV genoemd. Deze regelgeving vereist dat alle schepen groter dan 5000 Bruto Tonnage hun CO2-uitstoot controleren, registreren en verifiëren bij het varen in Europese wateren vanaf januari 2018. Deze MRV-module is nu beoordeeld door Verifavia’s MRV-experts tegen de eisen van de EU-MRV-verordening (2015/757) in termen van proces en functionaliteit en blijkt volledig te voldoen.

Met de MRV-module worden alle vereiste MRV-gegevens gemakkelijk binnen de standaard scheeps-formulieren binnengehaald in de normale workflow voor aankomst-, vertrek- en middagrapportage. De verzamelde gegevens kunnen worden ingediend voor MRV-verificatie aan het eind van de monitoringperiode. Daarnaast kan het realtime brandstofverbruik en CO2-uitstoot continu gemonitord worden via een online dashboard.

Over We4Sea
We4Sea heeft een cloud platform ontwikkeld dat oplossingen biedt om de prestaties te optimaliseren en het brandstofverbruik en de uitstoot van zeeschepen te verminderen. We4Sea verzamelt enorme hoeveelheden operationele gegevens van een schip, zoals positie, snelheid, kop en motorgegevens. Deze gegevens worden naar de kust gestuurd, waar het verrijkt is met andere gegevensbronnen, zoals weersomstandigheden, golfhoogten, stromingen en wind. De algoritmen en energiemodellen van We4Sea transformeren deze grote data pool in handige informatie over hoe het gebruik en de configuratie van een schip is te optimaliseren. In pilotprojecten heeft We4Sea bewezen dat het gebruik van data-analyse de brandstofkosten kan verminderen tot wel 20%.

 

 

Share this article

Follow Maritiem Nieuws.nl

Gepubliceerd op September 14, 2017 met de tags .

Carrière>

Events>

<< Nov 2017 >>
MTWTFSS
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Tentoonstelling over Abel Tasman 

Precies 375 jaar geleden vertrok Lutjegaster Abel Tasman vanuit Batavia met twee schepen – De Heemskerck en de Zeehaen – en 110 man aan boord richting het onbekende Zuidland. Een reis die enorme ontdekkingen op zou leveren, waaronder het gebied dat later Tasmanië zou worden genoemd. In het Noordelijk Scheepvaartmuseum is van 25 november t/m 18 februari de tentoonstelling ‘Abel Tasman – Welkom aan boord!’ te zien. In de tentoonstelling wordt er terug gekeken op deze reis en wordt het leven aan boord getoond aan de hand van drie vertellers.

De ontdekkingsreizen van de Nederlanders in de 17e eeuw betekenden een grote aanslag op Portugal en Spanje die de zeehandel in handen hadden. Ook Abel Tasman werd door de Vereenigde Oost-Indische Compagnie (VOC) erop uitgezonden om het  onbekende Zuidland te openen voor handel. Hij ontdekte op zijn reizen tussen 1642 en 1644 Tasmanië, Nieuw-Zeeland en Tongatapu en bracht grote delen van Australië in kaart. In ‘Abel Tasman –Welkom aan boord!’ laten drie vertellers de bezoeker kennismaken met Abel Tasmans scheepsreis met De Heemskerck. Scheepstimmerman Jacobs, navigator Visscher en barbier Haelbos vertellen over het doel van de expeditie, de verkenning van de kust en plaatsbepaling als navigator en het leven aan boord en ontmoetingen met eilandbewoners.

Het Noordelijk Scheepvaartmuseum verandert de komende jaren van maritiem museum naar het historisch museum van Groningen.

 

read more >

Themaweekend ‘Stoom’ in Het Scheepvaartmuseum

Tijdens de tentoonstelling ‘Gamechangers |Maritieme innovaties’ organiseert Het Scheepvaartmuseum bijzondere themaweekenden. Op 25 en 26 november komt het thema ‘Stoom’ aan bod. Er is voor iedereen wat te doen. Van een (familie)rondleiding en een lezing tot een kijk- en ontdektocht. De allerkleinsten (3+) kunnen een eigen stoomboot knutselen onder leiding van een gids.

Ook kunnen bezoekers de stoomschepen ‘Adelaar’ en ‘Christiaan Brunings’ bezoeken. Het Scheepvaartmuseum organiseert het themaweekend ‘Stoom’ in samenwerking met het Nederlands Stoommachinemuseum in Medemblik. Kijk voor meer informatie op www.hetscheepvaartmuseum.nl/agenda/stoomweekend

read more >

Maritime & Offshore Career Event 28 maart 2018

De datum voor de 12e editie van het Navingo Maritime & Offshore Career Event (MOCE) is bekend: woensdag 28 maart 2018. Na intensief overleg met diverse opleidingen en bedrijven is deze datum als beste optie geselecteerd. WTC Rotterdam staat deze dag geheel in het teken van het grootste en meest complete carrière-event in de maritieme, offshore en energie sector van Europa. De organisatie, Navingo BV, verwacht ook dit jaar weer bezoekers uit binnen- en buitenland en mooie namen onder de exposanten te verwelkomen.

Investeren in de toekomst
De Nederlandse maritieme en offshore energie industrie dankt haar wereldwijde positie aan de vele innovaties die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden. Zonder goed opgeleid en gekwalificeerd personeel waren deze innovaties niet mogelijk geweest. Om deze positie te behouden is het belangrijk om de verschillende functies binnen de sector op alle niveaus en binnen elke carrièrefase te presenteren en te laten zien wat deze industrie zo aantrekkelijk maakt om in te werken. Als platform voor zowel carrière als opleiding is MOCE een belangrijk onderdeel van de missie om technische en nautische expertise in de sector te behouden.

Ruime aandacht voor persoonlijk contact
In 2017 ging MOCE de verdieping in met een omvangrijk inhoudelijk programma waarin relevante thema’s werden uitgelicht en er ruimte was voor discussie. De meer dan 100 partners gebruikten MOCE als het platform om te laten zien waar zij als bedrijf voor staan. De ruim 3500 bezoekers konden op de beursvloer de deelnemende bedrijven spreken maar kregen eveneens de kans om aan te schuiven bij interessante Master Classes of trainingen van de desbetreffende bedrijven. Ook in de volgende editie zal er ruim aandacht zijn voor persoonlijk contact en het ‘matchen’ van bezoekers met bedrijven.

Blijf up-to-date
Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, like ons op Facebook en volg ons op Twitter.

read more >